8 Eylül 2017 Cuma

Osmanlı Padişahların Tarihe Kazınmış Sözleri



Sultan Mehmet 12 yaşına geldiğinde babası Sultan Murat oğluna tahti bırakıp Manisa'ya inzivaya çekilir.Bu haber üzerine hristiyanlar Osmanlı tahtında bir çocuk olduğu için Haçlı ordusu toplayıp Osmanlının üzerine saldırmaya karar verir. Bu olayı haber alan Sultan Mehmet babasını çağırır fakat babası artık sensin diye gelmez. Bunun üzerine Sultan Mehmet babasına şu tarihi mesajı yollar:
Baba,
Eğer Padişah siz iseniz geliniz ve ordunun başına geçiniz ,
yok eğer padişah ben isem size emrediyorum gelip ordunun başına geçiniz.


İşte Padişahların tarihe kazınmış sözleri....




Osmanlı Padişahlarının bir çok farklı konuda yetenekleri olduğu aşikar olmakla birlikte hepsinin ortak özelliklerinden biri tam yerinde sözleridir.

Hak arayan varsa hakkını verin baş kaldıran varsa başını kesin - II. Aldülhamid Han


Kanımla yükselecekse Hz. Muhammed'in (sav) dini, Alın kılıçla doğrayın beni ! - Fatih Sultan Mehmed HAN


Onlar boğazı zincirleyecek kadar zekiyse, bizde gemileri karadan yürütecek kadar DELİYİZ. - Fatih Sultan Mehmet


Kılıçla alınan 'vatan' para ile satılmaz ! - II. Abdülhamid Han


Yerinde söz söylemesini bilen, özür dilemek zorunda kalmaz ! - Fatih Sultan Mehmet


İmkanın sınırını görmek için, imkansızı denemek lazım. - Fatih Sultan Mehmet


Bir gece ansızın gelir, Krallığınızı imparatorluğuma katarım! - Fatih Sultan Mehmet Han


Benim kudretimin ulaştığı yere, onların hayalleri bile ulaşamaz! - Fatih Sultan Mehmet


Milletim de bu toprakları ancak aldığı fiyata verir, Çünkü bu topraklar kanla alınmıştır, kanla verilir! - II. Aldülhamid Han


Hayatım Boyunca ALLAH'ın Emirlerinden Dışarı Çıkmadım. ALLAH'ın Rızasını Kazanmak İçin Uğraştım. Tek Gayem Bu İdi - Fatih Sultan Mehmet


Kırk yıl şu devletlerin birbirine düşmesini bekledim. Onlar birbirlerine düştü, şimdi ben tahtta değilim. - II. Aldülhamid Han


Ordum herkesi yener,yenemedikleri sadece diğerleridir... - III. Selim


Biz veziriz, devlet bize bu kaleyi emanet etti. Allah ve Peygambere iman edenler son nefese kadar dövüşürler - Cezzar Ahmet Paşa


Devletleri yıkan tüm hatanın altında nice gururun gafleti yatar. - Yavuz Sultan Selim


Bu Dünya Ölümlüdür. Her Fani Gibi Bende Ölümü Tadacağım. - Fatih Sultan Mehmet


İstanbul elbette fetholunacaktır. Onu fetheden kumandan ne güzel kumandan, onu fetheden asker ne güzel askerdir..! - Hadis-i Şerif


Devletleri yıkan tüm hatanın altında nice gururun gafleti yatar. - Yavuz Sultan Selim


Yapmak İstediğimi Sakalımın Bir Teli Bile Bilseydi, Sakalımın O Telini Hemen Koparır ve Yakardım - Fatih Sultan Mehmet


Tarih değil,hatalar tekerrür ediyor! - II. Aldülhamid Han


Şimdi ki Osmanlı Padişahı Öncekilere Benzemez. Benim Gücümün Ulaştığı Yerlere, Sizin İmparatorunuzun Hayalleri Bile Ulaşamaz.- Fatih


Biz veziriz, devlet bize bu kaleyi emanet etti. Allah ve Peygambere iman edenler son nefese kadar dövüşürler - Cezzar Ahmet Paşa


Ha kendi evlatlarım,ha millet farkı yoktur. - II. Aldülhamid Han


Fatih Olmasaydım Ulubatlı Hasan Olmak İsterdim - Fatih Sultan Mehmet


Ordum herkesi yener,yenemedikleri sadece diğerleridir... - III. Selim


Emir Allah’ındır... Lâkin kulların hiç hatası yok mudur? - II. Süleyman


Ey oğul..! Tahtın kısa, kılıcın keskin olsun. - II. Beyazid


Ölüm, sevgiliyi sevgiliye kavuşduran bir köprüdür. - Fatih Sultan Mehmet Han


Osmanlıda ,63 yaşını geçen birine yaşı sorulduğunda “HADDİ AŞTIK” diye cevap verirdi.Bu Peygamberimize(sav) saygı ve sevgiden kaynaklanırdı.


623 sene 72 millete hizmet eden, adalet ve huzur dağıtan Osmanlı’nın torunları olduğumuz için Allah’a şükürler olsun.


Devletleri yıkan tüm hatanın altında nice gururun gafleti yatar. - Yavuz Sultan Selim


Hiç kimse yok kimsesiz Herkesin var bir kimsesi Ben bugün kimsesiz kaldım Ey kimsesizler kimsesi - Fatih Sultan Mehmed 


Millet birbirini kırıp geçireceğine bırakın beni öldürsün. - II. Aldülhamid Han

İcabı halinde donanmayı kaybetmemek için canımı vermeye hazırım. - II. Aldülhamid Han


Kırk yıl şu devletlerin birbirine düşmesini bekledim. Onlar birbirlerine düştü, şimdi ben tahtta değilim. - II. Aldülhamid Han


Bizi yükselten dinimize karşı duyduğumuz büyük aşktır. - II. Aldülhamid Han


Bu Dünya Ölümlüdür. Her Fani Gibi Bende Ölümü Tadacağım. - Fatih Sultan Mehmet


Beni evhamlı sanıyorlardı HAYIR! Ben sadece gafil değildim, o kadar. - II. Aldülhamid Han


Milletim de bu toprakları ancak aldığı fiyata verir, Çünkü bu topraklar kanla alınmıştır, kanla verilir! - II. Aldülhamid Han


Devletleri yıkan tüm hatanın altında nice gururun gafleti yatar. - Yavuz Sultan Selim


Yapmak İstediğimi Sakalımın Bir Teli Bile Bilseydi, Sakalımın O Telini Hemen Koparır ve Yakardım - Fatih Sultan Mehmet


Düşmanımın kurtuluş reçetesi öldürmek içindir.Esaretin bir çeşitide borçlandırmadır. - II. Aldülhamid Han


"Tarih değil hatalar tekerrür ediyor" 2.Abdülhamid Han


Cesaretiyle yaşamayan esaretiyle ölür
Yavuz Sultan Selim


Toprakları değil gönülleri fethetmeye gidiyoruz
Fatih Sultan Mehmet Han


Yapmak istediğimi sakalımın bir teli bile bilseydi, sakalımın o telini hemen koparır ve yakardım..


Ya Ben Bizans'ı Alırım; Ya da Bizans Beni


Fatih Olmasaydım Ulubatlı Hasan Olmak İsterdim


“Osmanlı’ya iki kıta üzerinde hükmetmek yetmez! Zirâ i’lâ-yı kelimetullâh azmi iki kıtaya sığmayacak kadar büyük bir davadır Selçuklu’nun vârisi (mirasçısı) biz olduğumuz gibi Roma’nın (Avrupa’nın) vârisi de biziz!”
ORHAN GAZİ


Gün Doğmuş
adalara,gözler hilali görür
Dalga üstünde dağlar gibi gemiler yürür
Dünyanın gelmiş geçmiş en büyük "Deniz Savaşçısı"
...
Leventleriyle Akdeniz'i Bir Osmanlı Gölü Haline Getiren "Denizler Fatihi"
(Barbaros Hayreddin Pasa)


Ah Tayyar, sen Bağdat gibi yüz kaleye bedeldin! (Bağdat Seferi'nde ölen sadrazam Tayyar Paşa için dedi)
IV. Murat


Şeyhim Akşemseddin Hazretleri İle Beraber Yaptığım
Zikrin Lezzetine Dünyaları Bile Değişmem. Eğer Şeyhim İzin Verseydi Zikir Yolunu
Tercih Eder, Saltanatı Terk Ederdim
Fatih Sultan Mehmet


Sular yükseldikçe balıklar karıncaları yer, sular çekildikçe de karıncalar balıkları. Kimse bugünkü üstünlüğüne, gücüne güvenmemeli. Çünkü; kimin kimi yiyeceğine, suyun akışı karar verir.
(Osmanlı Atasözü)


Halkıma yoksulluk musallat olacak ise, önce benim evime konuk olur.
Sultanımız Orhan Gazi


Aklı öldürürsen, Ahlak da ölür. Akıl ve Ahlak öldüğünde, Millet bölünür. Kadı'yı satın aldığın gün, Adalet ölür. Adaleti öldürdüğün gün, Devlet de ölür.
Sultanımız Fatih Sultan Mehmed


Ölüm, sevgiliyi sevgiliye kavuşduran bir köprüdür. - Fatih Sultan Mehmed


Bir karış dahi olsa vatan toprağını satmam,zira bu vatan bana değil milletime aittir. - II. Aldülhamid Han


Hayatım Boyunca ALLAH'ın Emirlerinden Dışarı Çıkmadım. ALLAH'ın Rızasını Kazanmak İçin Uğraştım. Tek Gayem Bu İdi - Fatih Sultan Mehmet


Geri kalmış birkaç günlük ömrümüzü de küffar ile cenklerde geçiririz. Hamdolsun gücümüz yeter, elimiz silâh tutardır. - Cezzar Ahmet Paşa


Benim ecdadım, benim ceddim Kuranla üç kıtaya hakimdi. Kuransız nesil şimdi üç tane serseriye hakim olamıyor…


Bir karış dahi olsa vatan toprağını satmam,zira bu vatan bana değil milletime aittir. - II. Aldülhamid Han
banner
Önceki yazı
Sonraki yazı

0 yorum: